Hot!

Εικονική πραγματικότητα και διαφήμιση!

Κάποτε η εικονική πραγματικότητα φάνταζε ως κάτι εξωπραγματικό που μπορούσες να δεις μόνο στις ταινίες επιστημονικές φαντασίας. Όμως, η εικονική πραγματικότητα (virtual reality - VR) φαίνεται πως μπαίνει σιγά σιγά στη ζωή μας και σίγουρα είναι κάτι πολύ εντυπωσιακό. Όλο και περισσότερες κινητές συσκευές υποστηρίζουν τέτοια τεχνολογία και με τη χρήση απλά ενός cardboard τα κινητά μας μπορούν να μετατραπούν εύκολα σε εξαρτήματα εικονικής πραγματικότητας. Επιπλέον, υπάρχει αρκετό υλικό π.χ. στο Youtube για video εικονικής πραγματικότητας, το οποίο αποτελεί πιθανώς τη μεγαλύτερη ιντερνετική βιβλιοθήκη VR. Έτσι λοιπόν, πολύς κόσμος μπορεί να έχει πλέον πρόσβαση σε αυτή την τεχνολογία.



Στην εικονική πραγματικότητα γίνεται χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, ώστε να δημιουργείται προσομοίωση σε  διάφορα περιβάλλοντα, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση στον χρήστη ότι μπορεί να κινηθεί και να αλληλεπιδράσει με διάφορα αντικείμενα. Ο χρήστης της τεχνολογίας απομονώνεται από το φυσικό περιβάλλον και λαμβάνει εικονικά ερεθίσματα ειδικά για να διεγείρουν τις αισθήσεις του, με κύρια έμφαση στην όραση, την ακοή και την αφή.

Μπορεί το VR να αποτελέσει ένα σημαντικό μέσο διαφήμισης στα επόμενα χρόνια; Η απάντηση είναι ναι για τους παρακάτω λόγους: Καταρχήν είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα βίντεο γενικότερα αποτελούν το πιο δυναμικό εργαλείο για να μεταδοθεί κάποιο μήνυμα. Φανταστείτε πόσο μεγαλύτερη επίδραση μπορεί να έχει ένα διαφημιστικό βίντεο όταν μπορείτε να αισθανθείτε ότι βρίσκεστε κάπου και μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με το περιβάλλον από το να είστε απλά θεατής ενός συμβατικού βίντεο. Τα συναισθήματα που δημιουργούνται είναι πολύ πιο έντονα, η ψυχαγωγία κορυφώνεται και το μήνυμα που θέλετε να περάσετε μπορεί να το αντιληφθούν εύκολα και ευχάριστα όσοι βλέπουν τη διαφήμιση σας. Νιώθουν ότι είναι εκεί και βιώνουν οι ίδιοι την κατάσταση που δημιουργείτε στη διαφήμιση. Με την εικονική πραγματικότητα μπορείτε να παρευρεθείτε παντού όπως σε μια συναυλία ή παράσταση, σε κάποιο αξιοθέατο ή όμορφο τοπίο. Οι θεατές της διαφήμισης μπορούν να μετακινήσουν το κεφάλι τους σε όποια κατεύθυνση θέλουν και να δουν διαφορετικά πράγματα, μια εμπειρία που μπορεί να μεταβληθεί σε μικρό ή μεγάλο βαθμό από θεατή σε θεατή. Επίσης, ένα πλεονέκτημα που μπορεί να παρέχει η εικονική πραγματικότητα είναι ότι κάποιος μπορεί να δει κάποιο προϊόν από μακριά ή να βιώσει κάποια υπηρεσία από απόσταση για να καταλάβει περί τίνος πρόκειται πριν προβεί σε αγορά, π.χ μια βόλτα σε ένα ξενοδοχείο. Με αυτόν τον τρόπο η προβολή προϊόντων και υπηρεσιών αποκτά άλλη διάσταση και βοηθάτε τον κόσμο να προβεί πιο εύκολα σε αγορές εξ' αποστάσεως.

Σίγουρα ο συγκεκριμένος τρόπος διαφήμισης έχει κάποια μειονεκτήματα. Το κόστος παραγωγής μπορεί να θεωρηθεί υψηλό και δεν έχουν ακόμα πολλοί Έλληνες τον κατάλληλο εξοπλισμό στο σπίτι τους. Έτσι, πρόκειται για διαφήμιση που μπορεί να απευθυνθεί προς το παρόν σε μικρό κοινό και όχι τόσο μαζικά. Βέβαια η τεχνολογία εξελίσσεται και σίγουρα η πρωτοπορία μπορεί να ανταποδώσει αρκετούς καρπούς ανάλογα με το κοινό που σας ενδιαφέρει και φυσικά τη φύση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρετε. 

Αυτή τη στιγμή αρκετά δημοφιλές και προσιτό για τις επιχειρήσεις είναι το video 360 μοιρών, σε YouTube και Facebook, δίνοντας τη δυνατότητα στους θεατές να κοιτάξουν τριγύρω και να δουν πλήρως το περιβάλλον. Η εικονική πραγματικότητα πάει αυτού του είδους τη διαφήμιση ένα βήμα πιο πέρα προσδίδοντας βάθος. Τα μηνύματα γίνονται πιο δυναμικά επιτρέποντας αλληλεπίδραση. Αν και το κόστος είναι υψηλό στην παραγωγή σίγουρα τα οφέλη και το buzz που θα δημιουργήσετε θα είναι έντονα!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου