Hot!

Τί είναι το Μάρκετινγκ Συνεργατών (Affiliate Marketing);


To Affiliate Marketing (Μάρκετινγκ συνεργατών) είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους τύπους διαφήμισης στο διαδίκτυο για online προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Η λογική του affiliate marketing είναι η εξής: Μια επιχείρηση (Διαφημιζόμενος) ανταμείβει κάποιον Συνεργάτη (Affiliate) που την προβάλλει σε σελίδες του στο internet. Για κάθε επιτυχημένο κλικ ή άλλη ενέργεια υπάρχει συγκεκριμένη αμοιβή, ένα ποσοστό προμήθειας δηλαδή. Κάποιες πιθανές ενέργειες είναι μια επιτυχημένη online πώληση, μεταφορά στην ιστοσελίδα του διαφημιζόμενου, αποστολή newsletter ή εγγραφή μέλους. Ο συνεργάτης προωθεί τις επιχειρήσεις που θέλουν να διαφημιστούν με διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες ή μεθόδους marketing σε ιστοσελίδες, blogs, social media, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλα εργαλεία. Η συγκεκριμένη τεχνική μάρκετινγκ σχετίζεται άμεσα με την απόδοση της διαφήμισης καθώς η πληρωμή γίνεται με προμήθεια όταν πραγματοποιηθεί η επιθυμητή ενέργεια (Performance Marketing).

Επίσης, μπορεί να υπάρξει και συνεργασία όπου 2 επιχειρήσεις αποφασίζουν να προβάλλει η μία τα προϊόντα της άλλης, χωρίς πιθανώς να υπάρχει κάποια χρέωση. Με αυτόν τον τρόπο αλληλο-προβάλλονται δωρεάν και είναι πολύ θετικό κυρίως όταν οι 2 επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε παρεμφερείς κλάδους (π.χ συμπληρωματικά προϊόντα). Η πιο συνηθισμένη μορφή Affiliate marketing αφορά την ολοκλήρωση μιας αγοράς στο ηλεκτρονικό κατάστημα του διαφημιζόμενου αλλά όπως αναφέραμε παραπάνω υπάρχουν και άλλες επιθυμητές ενέργειες που αναμένονται από τη διαφήμιση.



Ο Συνεργάτης μπορεί να είναι ιδιώτης ή εταιρεία που διατηρεί ιστοσελίδα μέσα από την οποία με banners ή links οδηγεί στην συμφωνημένη σελίδα του Διαφημιζόμενου. O Συνεργάτης πληρώνεται από το Διαφημιζόμενο ένα προσυμφωνημένο ποσό ή προμήθεια όταν ο επισκέπτης πραγματοποιήσει την επιθυμητή ενέργεια.

Οι πιο συνηθισμένες διαφημιστικές καμπάνιες Affiliate Marketing είναι οι εξής:

Cost per click (CPC), όπου ο συνεργάτης εισπράττει ένα μικρό ποσό για κάθε κλικ που γίνεται σε κάποιο διαφημιστικό banner.
Cost per Action ή Cost per Lead (CPA ή CPL), ο συνεργάτης πληρώνεται για κάποια συγκεκριμένη ενέργεια που κάνει ο επισκέπτης στο site του διαφημιζόμενου π.χ. εγγραφή μέλους ή αποδοχή αποστολής newsletter.
Cost per Thousand ή Cost per View (CPM ή CPV), o συνεργάτης παραλαμβάνει ένα συγκεκριμένο ποσό για κάθε χίλιες εμφανίσεις μίας διαφήμισης.
Cost per Sale (CPS), ο συνεργάτης πληρώνεται για online πωλήσεις στο e-shop του διαφημιζόμενου έπειτα από επιτυχημένη παραπομπή σε αυτό.

Η ανάπτυξη του Affiliate Marketing σε παγκόσμιο επίπεδο τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαία. Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι μεγάλος. Πρόκειται για έναν από τους πλέον δημοφιλείς τρόπους διαφήμισης καθώς πραγματοποιείται στο διαδίκτυο που είναι ο προτιμότερος τρόπος διαφήμισης των επιχειρήσεων σε σχέση με τα συμβατικά μέσα όπως τηλεόραση και ραδιόφωνο. Επίσης, το κόστος είναι σχετικά χαμηλό και υπάρχει χρέωση για τον διαφημιζόμενο μόνο όταν πραγματοποιείται κάποια συγκεκριμένη χρήσιμη ενέργεια όπως για παράδειγμα κάποια πώληση.

Η επιλογή του συνεργάτη (affiliate) θέλει μεγάλη προσοχή από το διαφημιζόμενο: Προσέξτε ο συνεργάτης που θα προτιμήσετε να έχει ένα καλό όνομα, κατάλληλη τιμή για εσάς, μεγάλη επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες που θα σας διαφημίσει και να ταιριάζει με την εικόνα της δικής σας επιχείρησης.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου