Διαφήμιση εν μέσω οικονομικής κρίσης: απαγορευτικό ή αναγκαίο;
Είναι γνωστό ότι το marketing συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Τα προϊόντα δηλαδή και οι υπηρεσίες που παράγει μια επιχείρηση αντιστοιχούν στις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Η επιχείρηση δηλαδή, μέσω της διαφήμισης και της προώθησης, γνωστοποιεί στο καταναλωτή αυτά τα προϊόντα.
Εν όψει οικονομικής κρίσης πολλοί διευθυντές επιχειρήσεων και μάνατζερ, κόβουν το κόστος από τον προϋπολογισμό του μάρκετινγκ γιατί με αυτό τον τρόπο νομίζουν ότι θα έχουν περισσότερο κέρδος για την επιχείρησή τους και ότι θα σώσουν τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εταιρεία τους. Από την άλλη, υπάρχουν και αυτοί που πιστεύουν ότι η διαφήμιση είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για μια επιχείρηση καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο με το οποίο θα αυξηθούν οι πωλήσεις τους και ότι θα επέλθει η επιβίωση και στη συνέχεια η ανάπτυξη της επιχείρησής τους.
Είναι γνωστό ότι το marketing συνίσταται στην οργανωμένη προσπάθεια μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού να ικανοποιήσει τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Τα προϊόντα δηλαδή και οι υπηρεσίες που παράγει μια επιχείρηση αντιστοιχούν στις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών. Η επιχείρηση δηλαδή, μέσω της διαφήμισης και της προώθησης, γνωστοποιεί στο καταναλωτή αυτά τα προϊόντα.
Εν όψει οικονομικής κρίσης πολλοί διευθυντές επιχειρήσεων και μάνατζερ, κόβουν το κόστος από τον προϋπολογισμό του μάρκετινγκ γιατί με αυτό τον τρόπο νομίζουν ότι θα έχουν περισσότερο κέρδος για την επιχείρησή τους και ότι θα σώσουν τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται η εταιρεία τους. Από την άλλη, υπάρχουν και αυτοί που πιστεύουν ότι η διαφήμιση είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για μια επιχείρηση καθώς αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο με το οποίο θα αυξηθούν οι πωλήσεις τους και ότι θα επέλθει η επιβίωση και στη συνέχεια η ανάπτυξη της επιχείρησής τους.
Η αλήθεια ωστόσο, είναι ότι η διαφήμιση είναι απαραίτητη σε περιόδους οικονομικής κρίσης και ο λόγος είναι ο εξής: σε μια συρρικνούμενη αγορά, οι πελάτες είναι λιγότεροι και άρα πρέπει να γίνει ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια, έτσι ώστε μια επιχείρηση να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους από αυτούς. Η «έξυπνη» επιχείρηση θα τοποθετηθεί στοχευμένα στους καταναλωτές και θα μείνει στη κορυφή και κατ’ επέκταση θα είναι και η επιχείρηση που θα επικρατήσει και θα αποκομίσει και τα περισσότερα οφέλη. Αν και η καταναλωτική δραστηριότητα έχει μειωθεί, δεν έχει εξαλειφθεί. Οι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν με κριτήρια, όμως, εντελώς διαφορετικά από ό,τι παλαιότερα. Πραγματοποιούν εκτενέστερη έρευνα αγοράς και επιλέγουν από αυτά που βλέπουν εκείνα που τους είναι απαραίτητα.
Παράλληλα, το κόστος για μια διαφήμιση έχει μειωθεί πάρα πολύ. Όλες οι διαφημιστικές εταιρείες έχουν ρίξει τις τιμές τους. Θα πρέπει λοιπόν, η κάθε επιχείρηση να επιλέξει το που θα διαφημιστεί και επικεντρωθεί σε διαφημίσεις και ανθρώπους που θα της αποφέρουν κέρδη, καθώς η διαφήμιση είναι και αυτή ένα είδος επένδυσης. Το θετικό είναι ότι αυτή τη στιγμή, υπάρχουν στην αγορά εταιρείες που προσφέρουν μια καλή, ποιοτική και κερδοφόρα διαφήμιση.
Λόγοι που πρέπει να διαφημίζεστε:
• Ο καταναλωτής πρέπει να σας θυμάται, καθώς και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Η απουσία σας θα τον κάνει να σας προσπεράσει.
• Μέσα από πρωτότυπες ιδέες για διαφήμιση αυξάνονται τα κέρδη μιας επιχείρησης.
• Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων στο χώρο της προώθησης έχει αυξηθεί. Η έκφραση «υπάρχει κρίση» και η διακοπή διαφημισης δίνει την ευκαιρία σε ανταγωνιστές να βρουν πρόσφορα έδαφος για την ανάπτυξη της δικής τους επιχείρησης.
Παράλληλα, το κόστος για μια διαφήμιση έχει μειωθεί πάρα πολύ. Όλες οι διαφημιστικές εταιρείες έχουν ρίξει τις τιμές τους. Θα πρέπει λοιπόν, η κάθε επιχείρηση να επιλέξει το που θα διαφημιστεί και επικεντρωθεί σε διαφημίσεις και ανθρώπους που θα της αποφέρουν κέρδη, καθώς η διαφήμιση είναι και αυτή ένα είδος επένδυσης. Το θετικό είναι ότι αυτή τη στιγμή, υπάρχουν στην αγορά εταιρείες που προσφέρουν μια καλή, ποιοτική και κερδοφόρα διαφήμιση.
Λόγοι που πρέπει να διαφημίζεστε:
• Ο καταναλωτής πρέπει να σας θυμάται, καθώς και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Η απουσία σας θα τον κάνει να σας προσπεράσει.
• Μέσα από πρωτότυπες ιδέες για διαφήμιση αυξάνονται τα κέρδη μιας επιχείρησης.
• Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων στο χώρο της προώθησης έχει αυξηθεί. Η έκφραση «υπάρχει κρίση» και η διακοπή διαφημισης δίνει την ευκαιρία σε ανταγωνιστές να βρουν πρόσφορα έδαφος για την ανάπτυξη της δικής τους επιχείρησης.
Συμπέρασμα: Η διαφήμιση είναι απαραίτητη για κάθε επιχείρηση όσο μικρή ή μεγάλη κι αν είναι και αποτελεί τον αμεσότερο και μαζικότερο τρόπο γνωστοποίησης των προϊόντων και των υπηρεσιών μιας επιχείρησης. Ακόμη, η διαφήμιση είναι απαραίτητη σε εποχές οικονομικής κρίσης, αρκεί να είναι απόλυτα στοχευμένη σε εκείνους τους παράγοντες που θα αποφέρουν το μέγιστο όφελος στην επιχείρηση με το μικρότερο δυνατό κόστος. Η σωστή διαφήμιση δεν πρέπει να θεωρείται έξοδο αλλά βασικός μέτοχος μιας επιχείρησης.
.jpg)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου