Social Media Marketing
Στις μέρες μας, δεν υπάρχει αμφιβολία… Τα Social Media αποτελούν μονόδρομο για μια ολοκληρωμένη προβολή. Το τελευταίο χρόνο όλο και περισσότερες εταιρείες ασχολούνται καθημερινά με το Social Media Marketing. Πόσες καταφέρνουν, όμως, να κάνουν τη διαφορά, να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό και να βγουν πραγματικά κερδισμένες από την παρουσία τους στα sites κοινωνικής δικτύωσης;
Με την χρήση των social media ως μέσο διαφήμισης, δίνεται η δυνατότητα εξατομίκευσης του «brand» και παράλληλα η δυνατότητα επικοινωνίας με υπάρχοντες αλλά και πιθανούς πελάτες με ένα πιο «κοινωνικό» και ταυτόχρονα χαλαρό τρόπο. Το μοναδικό «αρνητικό» σημείο – εάν θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε έτσι – είναι ότι ο συγκεκριμένος τρόπος προσέγγισης πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινότητας μας ώστε να διατηρεί την προσοχή και το ενδιαφέρον του κοινού που προσεγγίζουμε.
Όλα τα σύγχρονα κοινωνικά δίκτυα, περιλαμβάνουν εργαλεία προβολής και διαφήμισης για επιχειρήσεις, τα οποία με τη σωστή χρήση τους καταφέρνουν να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης! Τα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν πολλές ευκαιρίες και προκλήσεις με κύριο χαρακτηριστικό την αμεσότητα, ταυτόχρονα όμως, διέπονται και από κανόνες βασισμένους στην ανθρώπινη ψυχολογία και η επιρροή τους δεν μπορεί εύκολα να χειραγωγηθεί και να κατευθυνθεί κατά βούληση.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χαρακτηρίζονται από τις δυνατότητες διασύνδεσης και αλληλεπίδρασης των χρηστών, και το περιεχόμενό τους δημιουργείται από τους ίδιους τους χρήστες. Κατατάσσονται σε ορισμένα είδη ή κατηγορίες ανάλογα με το χαρακτήρα και τη χρησιμότητα που έχουν.
Το πλέον γνωστό κοινωνικό μέσο είναι το Facebook, το οποίο ανήκει στην ευρεία κατηγορία του social networking, όπου εντάσσεται και το LinkedIn, το οποίο όμως έχει επαγγελματικό προσανατολισμό. Το MySpace είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους καλλιτέχνες και το Hi5 στο νεαρό κοινό. Άλλες διεθνώς γνωστές πλατφόρμες social networking είναι το Bebo, το Diaspora, το firendster, το Xing και το Orkut. Ελληνικό παράδειγμα social networking είναι το Pathfinder Me. Το Twitter είναι το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα microblogging. Τέλος, η social πλατφόρμα της Google είναι πλέον το δεύτερο μεγαλύτερο social media network.
Συμπερασματικά θα έπρεπε να τονιστεί ότι για την καλύτερη απόδοση των social media marketing προγραμμάτων θα πρέπει κάθε επιχείρηση να λάβει υπόψιν ότι εκτός των μεγάλων social media πλατφορμών δηλαδή το Facebook, το Twitter, το Youtube και τα blogs ( bloger, wordpress, typepad κ.λπ ) υπάρχουν πολύ περισσότερα social media networks που κάποια από αυτά μπορεί να συνδράμουν θετικά στην αποτελεσματικότητα των social media μάρκετινγκ ενεργειών τους ( για παράδειγμα το Pinterest, το Instagram, το Flickr κ.λπ ).

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου