Μετά την
ανάλυση του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος, η επιχείρηση θα πρέπει
να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της στρατηγικής που είναι η υιοθέτηση μιας
σαφούς εικόνας του πού θέλει να φτάσει και τί να επιτύχει. Αυτό είναι
απαραίτητο για κάθε επιχείρηση που ξεκινάει τη λειτουργία της αλλά και για κάθε
υπάρχουσα, καθώς η στρατηγική καλό είναι να ανανεώνεται σε βάθος 3-5 χρόνων.
Έχοντας εντοπίσει
λοιπόν τις ευκαιρίες του περιβάλλοντος καθώς και τους διαθέσιμους πόρους, ο
επιχειρηματίας θα πρέπει να εστιάσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Έτσι, θα πρέπει
να καθορίσει το όραμα, την αποστολή και τη φιλοσοφία της επιχείρησης του. Η
ύπαρξη αποστολής και οράματος αποτελούν σημαντικό σημείο αναφοράς, καθοδηγώντας
τον επιχειρηματία στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Επίσης, πολλές έρευνες
τονίζουν τη σημασία των παραπάνω για την πολύ καλή απόδοση μιας επιχείρησης.
![]() |
Όραμα |
Όραμα: Το όραμα είναι μια γενική δήλωση
για το πώς θέλει να δει την επιχείρηση του στο μέλλον ο επιχειρηματίας,
θέτοντας γενικούς στόχους που θα ήθελε να επιτευχθούν. Είναι σημαντικό να
υπάρχει κυρίως για τον ίδιο τον επιχειρηματία αλλά και τους εργαζόμενους.
Αποστολή: Η αποστολή αναφέρει το βασικό σκοπό της επιχείρησης και θέτει πιο
συγκεκριμένους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν. Η αποστολή πρέπει να είναι
ξεκάθαρη, ρεαλιστική, συγκεκριμένη και να εμπνέει τους εργαζόμενους, δίνοντας
τις απαραίτητες πληροφορίες στα ενδιαφερόμενα κοινά.
Φιλοσοφία: Η φιλοσοφία περιλαμβάνει τις σημαντικές αξίες και αρχές που καθορίζουν τη
δεοντολογική συμπεριφορά της επιχείρησης. Κάνει επίσης ξεκάθαρο το στυλ διοίκησης.
Το όραμα, η
αποστολή και η φιλοσοφία έχουν μεγάλη αξία για τον επιχειρηματία, τους
εργαζόμενους και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη με τα οποία συνεργάζεται η
επιχείρηση. Καθοδηγούν αποτελεσματικά την επιχείρηση, βελτιώνουν την απόδοση
της και τη λήψη αποφάσεων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου