Hot!

Ανάπτυξη στρατηγικής – Όραμα, Αποστολή, Φιλοσοφία επιχείρησης


Μετά την ανάλυση του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος, η επιχείρηση θα πρέπει να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της στρατηγικής που είναι η υιοθέτηση μιας σαφούς εικόνας του πού θέλει να φτάσει και τί να επιτύχει. Αυτό είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση που ξεκινάει τη λειτουργία της αλλά και για κάθε υπάρχουσα, καθώς η στρατηγική καλό είναι να ανανεώνεται σε βάθος 3-5 χρόνων.

Έχοντας εντοπίσει λοιπόν τις ευκαιρίες του περιβάλλοντος καθώς και τους διαθέσιμους πόρους, ο επιχειρηματίας θα πρέπει να εστιάσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα. Έτσι, θα πρέπει να καθορίσει το όραμα, την αποστολή και τη φιλοσοφία της επιχείρησης του. Η ύπαρξη αποστολής και οράματος αποτελούν σημαντικό σημείο αναφοράς, καθοδηγώντας τον επιχειρηματία στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Επίσης, πολλές έρευνες τονίζουν τη σημασία των παραπάνω για την πολύ καλή απόδοση μιας επιχείρησης.

Όραμα

Όραμα:  Το όραμα είναι μια γενική δήλωση για το πώς θέλει να δει την επιχείρηση του στο μέλλον ο επιχειρηματίας, θέτοντας γενικούς στόχους που θα ήθελε να επιτευχθούν. Είναι σημαντικό να υπάρχει κυρίως για τον ίδιο τον επιχειρηματία αλλά και τους εργαζόμενους.

Αποστολή: Η αποστολή αναφέρει το βασικό σκοπό της επιχείρησης και θέτει πιο συγκεκριμένους στόχους που πρέπει να επιτευχθούν. Η αποστολή πρέπει να είναι ξεκάθαρη, ρεαλιστική, συγκεκριμένη και να εμπνέει τους εργαζόμενους, δίνοντας τις απαραίτητες πληροφορίες στα ενδιαφερόμενα κοινά.

Φιλοσοφία: Η φιλοσοφία περιλαμβάνει τις σημαντικές αξίες και αρχές που καθορίζουν τη δεοντολογική συμπεριφορά της επιχείρησης. Κάνει επίσης ξεκάθαρο το στυλ διοίκησης.
Το όραμα, η αποστολή και η φιλοσοφία έχουν μεγάλη αξία για τον επιχειρηματία, τους εργαζόμενους και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη με τα οποία συνεργάζεται η επιχείρηση. Καθοδηγούν αποτελεσματικά την επιχείρηση, βελτιώνουν την απόδοση της και τη λήψη αποφάσεων.

Το blog του 4ty.gr παρέχει χρήσιμες συμβουλές για κάθε επιχειρηματία!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου