Hot!

Ανάπτυξη Στρατηγικής – Στρατηγικές ανάπτυξης



Η στρατηγική προσέγγιση αποτελεί βασικό σημείο επιτυχίας για κάθε επιχείρηση. Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι κυριότερες στρατηγικές ανάπτυξης για μια επιχείρηση. Δίνουν έμφαση στην ανάπτυξη των πωλήσεων, των κερδών και των απαιτούμενων κεφαλαίων για την ανταπόκριση στις συνεχείς μεταβολές του  περιβάλλοντος και φυσικά στη συνεχή ανάπτυξη της επιχείρησης.

Ένα ιδιαιτέρως διαδεδομένο μοντέλο, παράγει τέσσερις στρατηγικές ανάπτυξης ανάλογα  με τον συνδυασμό ανάπτυξης νέων προϊόντων ή/και αγορών:

Στρατηγικές Ανάπτυξης - Ανάπτυξη Στρατηγικής


Στρατηγική διείσδυσης: Με αυτή τη στρατηγική, η επιχείρηση δίνει έμφαση σε υπάρχουσες αγορές με υπάρχοντα προϊόντα, προσπαθώντας να αυξήσει τη συχνότητα χρήσης των προϊόντων της αλλά και τις διαφορετικές πιθανές χρήσεις τους. Ακόμα, γίνεται προσπάθεια για προσέλκυση πελατών από τους ανταγωνιστές ώστε να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς. Η διαφήμιση παίζει σημαντικό ρόλο για την επιτυχία αυτής της στρατηγικής.

Στρατηγική ανάπτυξης προϊόντος: Όταν μια επιχείρηση αποφασίσει να παράγει ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία σε μια υπάρχουσα αγορά, τότε μιλάμε για την στρατηγική ανάπτυξης προϊόντος. Σε αυτή τη στρατηγική περιλαμβάνονται ουσιαστικά οι τροποποιήσεις των προϊόντων π.χ. το σχήμα ή το μέγεθος του προϊόντος καθώς και η εισαγωγή νέων μοντέλων. Η αγορά-στόχος παραμένει η ίδια.

Στρατηγική ανάπτυξης αγοράς: Σε αυτή την περίπτωση, τα προϊόντα παραμένουν ίδια απλά αλλάζει η αγορά-στόχος. Γίνεται λοιπόν προσπάθεια για προώθηση των προϊόντων σε κάποιες νέες αγορές. Για παράδειγμα μπορεί να γίνει τοποθέτηση σε καινούριες γεωγραφικές περιοχές είτε σε νέες αγορές-στόχους που μέχρι τώρα δεν κάλυπτε η επιχείρηση, για παράδειγμα οι έφηβοι. Η ανάπτυξη νέων καναλιών διανομής παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία αυτής της στρατηγικής. 

Στρατηγική Διαφοροποίησης δραστηριοτήτων: Μία σημαντική στρατηγική ανάπτυξης αποτελεί η διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων δηλαδή η ενασχόληση με νέους τομείς, κλάδους και προϊόντα. Οι απαιτήσεις εδώ είναι υψηλές αλλά μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο μεταφέροντας για παράδειγμα την πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα, την τεχνογνωσία ή και πλεονάζοντες πόρους που βρίσκονται στη διάθεση της. Ανάπτυξη νέων προϊόντων σε νέες αγορές.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου