Hot!

Διαμόρφωση της εικόνας των καταναλωτών για τα προϊόντα και την επιχείρηση σας! Στρατηγικές τοποθέτησης στην αγορά!

Η τοποθέτηση του προϊόντος (positioning) στην αγορά αποτελεί ένα βασικό στοιχείο της στρατηγικής μάρκετινγκ μιας επιχείρησης. Η τοποθέτηση έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας εικόνας, τη διαμόρφωση των αντιλήψεων δηλαδή τόσο για τα προϊόντα της επιχείρησης όσο και για την ίδια. Σχετίζεται με την ταυτότητα της επωνυμίας και ξεκαθαρίζει τί είναι αυτό που διαφοροποιεί μια επιχείρηση σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές. Κάθε επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζει και να τονίζει τα στοιχεία εκείνα που κάνουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του ξεχωριστά. 


 
Στρατηγικές Τοποθέτησης:

Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν στην αποτελεσματική τοποθέτηση στην αγορά! Η τοποθέτηση με βάση τα χαρακτηριστικά του προϊόντος πραγματοποιείται με την προβολή και διαφήμιση των τεχνικών χαρακτηριστικών των προϊόντων που τα καθιστούν ανώτερα από εκείνα των ανταγωνιστών. Τοποθέτηση μπορεί να γίνει επίσης με βάση τη χαμηλή τιμή ή τον άψογο συνδυασμό μεταξύ ποιότητας και τιμής. Μία άλλη στρατηγική είναι με βάση τις χρήσεις δηλαδή με προβολή των διαφορετικών χρήσεων ή λειτουργιών των προϊόντων ή ακόμα και με βάση τον χρήστη δηλαδή σε ποιους ακριβώς απευθύνεται, ορίζοντας ξεκάθαρα το κοινό – στόχο της επιχείρησης. Τέλος, τοποθέτηση μπορεί να γίνει και με βάση τα οφέλη που προσφέρει μια επιχείρηση και τα προϊόντα της. Η συγκεκριμένη στρατηγική τοποθέτησης πιθανότατα είναι και η πιο αποτελεσματική γιατί οι πελάτες στην ουσία αγοράζουν οφέλη, άρα είναι πολύ σημαντική η προβολή όλων εκείνων των πλεονεκτημάτων που μπορούν να τους παρασχεθούν. 

Διαδικασία του καθορισμού μιας στρατηγικής τοποθέτησης:

Καταρχήν θα πρέπει να γίνει ένας ξεκάθαρος καθορισμός των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων και προϊόντων. Στη συνέχεια, θα πρέπει ο επιχειρηματίας να ξεκαθαρίσει τα σημαντικά χαρακτηριστικά του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιείται. Ύστερα, με έρευνα θα πρέπει να συλλέξει πληροφορίες από τους καταναλωτές, όσον αφορά τις αντιλήψεις τους σχετικά με τα διαφορετικά προϊόντα – υπηρεσίες στην αγορά. Έτσι, μπορεί να γίνει ανάλυση και προσδιορισμός της θέσης που κατέχει το κάθε προϊόν, υπηρεσία ή επιχείρηση στο μυαλό των καταναλωτών. Είναι σημαντικό επίσης να καθοριστεί ο επιθυμητός συνδυασμός των χαρακτηριστικών του κλάδου για τους καταναλωτές. Αφού γίνει και αυτό, θα πρέπει να εξεταστεί κατά πόσο οι προτιμήσεις των τμημάτων της αγοράς συνάδουν με την τωρινή θέση του προϊόντος ή της επιχείρησης. Τέλος, μετά από όλη αυτή την ανάλυση ο επιχειρηματίας είναι έτοιμος να επιλέξει την κατάλληλη στρατηγική τοποθέτησης.

Συχνά λάθη σχετικά με την τοποθέτηση στην αγορά:

Ένα συνηθισμένο λάθος που παρατηρείται στην στρατηγική τοποθέτησης με βάση κάποιο χαρακτηριστικό, είναι η επιλογή ενός χαρακτηριστικού που δεν ενδιαφέρει το κοινό-στόχο. Για αυτό είναι σημαντική η μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς του κοινού-στόχου και η έρευνα αγοράς για να προσαρμοστεί κατάλληλα η στρατηγική προβολής με καλύτερα αποτελέσματα. Ένα ακόμα λάθος που θα πρέπει να προσέξουν οι επιχειρηματίες είναι η τοποθέτηση σε τμήμα της αγοράς με πολλούς ανταγωνιστές, χωρίς σαφείς διαφοροποιήσεις στην εικόνα. Έτσι, η προβολή συνήθως είναι ανεπιτυχής ενώ καλύτερο θα ήταν να υπήρχε στόχευση σε ένα κενό της αγοράς και όχι σε ένα τόσο ανταγωνιστικό κομμάτι της.

Η τοποθέτηση μιας επιχείρησης και ενός προϊόντος στην αγορά αποτελεί ένα σημαντικό στοίχημα για τον επιχειρηματία και σίγουρα χρειάζεται έρευνα και έμπειρο προσωπικό για να έχει θετικά αποτελέσματα. Η διαμόρφωση της κατάλληλης εικόνας στο μυαλό των στοχευμένων καταναλωτών είναι αυτή που θα οδηγήσει την επιχείρηση στην επιτυχία!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου