Hot!

Εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα Social Media! Πλεονεκτήματα και tips!

Το internet έχει αλλάξει αρκετά τον τρόπο που προβάλλονται και διαφημίζονται οι επιχειρήσεις, αλλά ακόμα και τον τρόπο που εργάζονται οι υπάλληλοι στις επιχειρήσεις, κυρίως λόγω των δυνατοτήτων που παρέχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενισχύοντας την παραγωγικότητα και την συνεργασία. Ο τρόπος προβολής και επικοινωνίας των επιχειρήσεων με τους ήδη υπάρχοντες πελάτες αλλά και τους δυνητικούς έχει ενισχυθεί σημαντικά. Οι συζητήσεις που γίνονται για μια επιχείρηση στα social media μπορεί να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα και να δημιουργήσουν θετική εικόνα για την επιχείρηση.

Η σωστή εξυπηρέτηση των πελατών μέσω των social media και κυρίως του Facebook μπορεί να επιφέρει πολλά πλεονεκτήματα σε μια επιχείρηση και να δημιουργήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για διαφοροποίηση από τους άλλους επαγγελματίες του κλάδου:

- Μέσα από τα social media σας δίνεται η δυνατότητα για παροχή κίνητρων στους πελάτες. Με αυτόν τον τρόπο προσφέρετε μια ξεχωριστή εμπειρία στο κοινό που σας ακολουθεί στο Facebook όπως ειδικές προσφορές, κουπόνια και διαγωνισμούς, προσελκύοντας έτσι ακόμα περισσότερο το ενδιαφέρον τους για σχόλια και κοινοποιήσεις που θα αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα σας.
- Επίσης, μέσα από το Facebook μπορείτε να δείτε εύκολα τις αντιδράσεις των καταναλωτών για διάφορες ενέργειες σας αλλά και για τα προϊόντα/υπηρεσίες σας, αποκομίζοντας έτσι ευρήματα που μόνο μια ακριβή έρευνα αγοράς θα σας έδινε.
- Μην ξεχνάτε ότι στο ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό περιβάλλον με τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βιώνουμε, δεν είναι οι πωλήσεις ο κύριος στόχος μιας επιχείρησης, αλλά το χτίσιμο αξιόπιστων σχέσεων με πελάτες για τη δημιουργία μιας σταθερής βάσης εσόδων από τους σταθερούς-ικανοποιημένους πελάτες σας. Δημιουργήστε διάλογο με τους fans της σελίδας σας και παροτρύνετε τους να εκφράζουν τη γνώμη τους είτε θετική είτε αρνητική, αλλά και να σας στέλνουν μηνύματα όποτε χρειάζονται κάποια βοήθεια ή εξυπηρέτηση. Πλέον η επικοινωνία των επιχειρήσεων έχει μετατραπεί από την εκπομπή πληροφοριών σε διάλογο.
- Η ανταπόκριση στα μηνύματα που δέχεστε inbox είναι ένα μέγεθος που προσμετρείται από το Facebook και παρουσιάζεται στο κοινό της σελίδας (Response rate). Συνεπώς, καταλαβαίνετε ότι είναι σημαντικό να απαντάτε στα μηνύματα των πελατών σας έγκαιρα για να σας επιβραβεύσει έτσι και το ίδιο το Facebook. Η επικοινωνία με τους πελάτες ποτέ δεν υπήρξε πιο άμεση χωρίς να χρειάζεται κανένας ενδιάμεσος!
- Τα προσωποποιημένα σχόλια (μη τυποποιημένα σχόλια) δείχνουν επίσης το ενδιαφέρον της επιχείρησης για κάθε πελάτη ξεχωριστά και μπορεί να κερδίσει σημαντικά την θετική εντύπωση του κοινού. Για παράδειγμα, όταν απαντάτε σε κάποιο σχόλιο, μπορείτε να αναφέρετε το όνομα του πελάτη και να απαντάτε σε άμεσο ύφος.
- Είναι τέλος πιθανό να ακουστούν αρνητικά σχόλια-παράπονα για την επιχείρηση σας. Σίγουρα πρέπει να υπάρξει επικοινωνία με τον δυσαρεστημένο πελάτη για να λυθεί το πρόβλημα με όμορφο τρόπο και να υπάρξει πιθανώς και κάποια απάντηση δημοσίως για την αποκατάσταση του προβλήματος. Τα παράπονα πρέπει να αντιμετωπίζονται σε κάθε περίπτωση με ευγενικό τρόπο, γιατί σύμφωνα με έρευνες οι δυσαρεστημένοι πελάτες που έχουν ικανοποιηθεί είναι πολύ πιθανόν να γίνουν πιστοί πελάτες της επιχείρησης σας.


Στα πλαίσια μιας σωστής στρατηγικής μάρκετινγκ των social media, προτείνουμε τη χρήση τουλάχιστον των Facebook, Υoutube, Twitter και κάποιου blog. Διευρύνετε την επαφή σας με το κοινό και σίγουρα θα βελτιώσετε τα αποτελέσματα σας. Η εξυπηρέτηση των πελατών είναι ένα χρήσιμο κομμάτι που πρέπει να προσέξει κάθε επιχειρηματίας για να χτίσει μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες, και τα social media μπορεί να συμβάλλουν σε αυτό.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου