Hot!

5 Tips για περισσότερη πειθώ – Πώς μπορείτε να πείσετε πιο εύκολα τους άλλους!

Η τέχνη της πειθούς είναι απαραίτητη για επιχειρηματίες και υπαλλήλους, ιδιαίτερα για πωλητές, για την επίτευξη καλών συμφωνιών. Επιπλέον, η πειθώ είναι χρήσιμη και στην καθημερινή ζωή. Σίγουρα κάποια στιγμή έχει χρειαστεί να ζητήσετε κάτι από άλλους ή να θέλετε να κάνουν κάτι οπότε η σωστή προσέγγιση είναι απαραίτητη. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε τα σημαντικότερα tips για να έχετε πειθώ στους άλλους.


1: Εξηγήστε τον λόγο για τον οποίο ζητάτε κάτι

Έχει αποδειχθεί από πειράματα ότι όταν κάποιος ζητά μια χάρη εξηγώντας γιατί το ζητάει, οι πιθανότητες να λάβουν μια θετική απάντηση αυξάνονται σημαντικά. Για παράδειγμα, σκεφτείτε να είστε σε ένα γεμάτο λεωφορείο με όλες τις θέσεις πιασμένες. Εάν ρωτήσετε κάποιον "Μπορώ να καθίσω παρακαλώ, γιατί δεν αισθάνομαι πολύ καλά", τότε οι πιθανότητες να σας επιτρέψουν, αυξάνονται δραματικά. Μόνο και μόνο η δικαιολόγηση θα σας βοηθήσει!

2: Επιστροφή εύνοιας/χάρης

Ο κανόνας του “δούναι και λαβείν” είναι από τους πιο συνηθισμένους κανόνες της ανθρώπινης φύσης. Όταν βοηθάτε κάποιον, συχνά περιμένετε ότι θα λάβετε τη βοήθεια του όταν χρειαστείτε στο μέλλον. Σε πολλούς πολιτισμούς, υπάρχει μια αίσθηση υποχρέωσης όταν λαμβάνετε βοήθεια από κάποιον άλλο. Το δωρεάν δείγμα για παράδειγμα χρησιμοποιεί ως τεχνική προώθησης τον κανόνα αυτό, καθώς ένα δωρεάν δείγμα κάνει κάποιον να αισθάνεται ότι πρέπει να αγοράσει το προϊόν, ως ανταπόδοση. Επομένως, προσπαθήστε να βοηθήσετε κάποιον και στη συνέχεια να ζητήσετε μια εύνοια σε αντάλλαγμα, και πιθανότατα θα σας βοηθήσει!



3: Η αρχή της αντίθεσης

Αυτή η αρχή υποδηλώνει ότι βλέπουμε κάτι συγκριτικά με προηγούμενα γεγονότα, επηρεάζοντας τη στάση μας. Για παράδειγμα, αν σηκώσουμε ένα βαρύ αντικείμενο μετά από ένα ελαφρύ, θα θεωρήσουμε το βαρύ αντικείμενο ως πιο βαρύ από όσο είναι πραγματικά. Αυτό μπορεί να σας φανεί χρήσιμο εάν για παράδειγμα θέλετε να ζητήσετε κάτι δύσκολο από τους άλλους. Τότε ζητάτε κάτι πιο δύσκολο στην αρχή, και στη συνέχεια, εάν το άλλο πρόσωπο έχει αμφιβολίες, προσπαθήστε να πείτε ότι μπορούν να κάνουν κάτι ευκολότερο για εσάς (που είναι και ο πραγματικός σας στόχος). Θα δεχτούν πιθανώς τη δεύτερη χάρη σας, αφού θα φαινόταν σαφώς ευκολότερη από αυτό που ζητήσατε στην αρχή.

4: Σπανιότητα

Φαίνεται πως οι άνθρωποι θεωρούν κάποια ευκαιρία πιο αξιόλογη όταν γνωρίζουν ότι θα υπάρχει μόνο για μικρό χρονικό διάστημα. Σίγουρα θα έχετε προσέξει ότι πολλές προσφορές περιλαμβάνουν λέξεις όπως "περιορισμένη έκδοση" ή "μόνο για λίγες ημέρες" ή ακόμα και "προσφορά ημέρας". Οι καταναλωτές αισθάνονται την ανάγκη να αγοράσουν το προϊόν, διότι η προσφορά θα παραμείνει για μικρό χρονικό διάστημα και δεν θα έχουν την ευκαιρία να το αγοράσουν σε τόσο χαμηλή τιμή! Είναι μια ισχυρή τεχνική, που αν την σκεφτείτε καλά μπορεί σίγουρα να σας βοηθήσει στην καθημερινότητα σας.

5: Κανόνας της δέσμευσης

Ο κανόνας αυτός βασίζεται στην αρχή της κοινωνικής ψυχολογίας ότι οι άνθρωποι δημιουργούν μια εικόνα για τον εαυτό τους σύμφωνα με τη γνώμη που έχουν οι άλλοι για αυτούς. Π.χ. Αν άλλοι άνθρωποι σκέφτονται και λένε ότι είστε κοινωνικοί, τότε θα προσπαθήσετε ενδεχομένως να ενεργήσετε έτσι ώστε να ικανοποιήσετε τις αντιλήψεις/προσδοκίες τους και να μοιάσετε με αυτό το πρότυπο που έχουν σχηματίσει για εσάς. Έτσι, εάν θέλετε να ζητήσετε μια χάρη τότε θα είναι αποτελεσματικό να πείτε στο άλλο πρόσωπο κάτι τέτοιο: "Ξέρω ότι γνωρίζει πολύ καλά αυτό το θέμα, γι 'αυτό αποφάσισα να σου πω το πρόβλημά μου, γιατί είσαι ο πιο κατάλληλος να με βοηθήσει". Έτσι, κάνετε και φιλοφρόνηση και ο άλλος πρέπει να αποδείξει ότι όντως γνωρίζει καλά αυτό που του ζητάς.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου