Hot!

ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΘΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ!

Στο σημερινό άρθρο του 4ty blog θα κάνουμε μια σύντομη εισαγωγή στο μάρκετινγκ για να εξοικειωθεί κάθε επιχειρηματίας με τις βασικές έννοιες!

Το μάρκετινγκ αποτελεί μια από τις βασικότερες λειτουργίες μιας επιχείρησης έτσι ώστε να είναι κερδοφόρα!





Ο βασικός ορισμός του μάρκετινγκ είναι ο εξής: Το μάρκετινγκ είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα εταιρικών δραστηριοτήτων που επικεντρώνεται στον προγραμματισμό, την τιμολόγηση, την προώθηση και τη διανομή προϊόντων ή υπηρεσιών που ικανοποιούν τις ανάγκες υπαρχόντων ή δυνητικών πελατών. Οι ανάγκες είναι ένα σημαντικό στοιχείο του μάρκετινγκ δεδομένου ότι οι επιχειρηματίες προσπαθούν να ανακαλύψουν τις ανάγκες που έχουν οι πελάτες και να προσπαθήσουν να κάνουν το καλύτερο δυνατό για να τις ικανοποιήσουν. Επίσης, στον παραπάνω ορισμό μπορούμε να εντοπίσουμε τα 4Ps μάρκετινγκ (Product, Price, Promotion, Place: Προϊόν - αυτό είναι το προϊόν ή η υπηρεσία που πωλεί η εταιρία, συμπεριλαμβανομένων των τεχνικών και συμβολικών χαρακτηριστικών του. Τιμή - δείχνει το κόστος αγοράς του προϊόντος και περιλαμβάνει εκπτώσεις και όρους πληρωμής. Προώθηση - έχει να κάνει με τη δημοτικότητα του προϊόντος με πολλά εργαλεία όπως διαφημίσεις, δωρεάν δείγματα, εκπτώσεις, δημόσιες σχέσεις και χορηγίες. Οι κύριοι στόχοι της προώθησης είναι: 1) να ενημερώσει για ένα νέο προϊόν, 2) να πείσουν τους πελάτες να αγοράσουν και 3) να υπενθυμίσουν ότι το προϊόν είναι ακόμα εκεί έξω. Τόπος - το προϊόν ή η υπηρεσία πρέπει να είναι διαθέσιμο σε όσους το χρειάζονται, επομένως αυτό το P πρέπει να είναι καλά οργανωμένο ώστε να επιτρέπει στους πελάτες να αποκτήσουν το προϊόν.


Το μάρκετινγκ αφορά τη διαδικασία εισαγωγής ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας στην αγορά. Φυσικά, αν το προϊόν είναι πολύ ποιοτικό και χρήσιμο, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μπορεί να οδηγήσει σε υψηλές πωλήσεις, αλλά αυτό δεν επαρκεί για την επίτευξη καλών πωλήσεων. Εάν το προϊόν είναι ακριβό για εκείνους που το χρειάζονται, υπάρχει η πιθανότητα να μην το αγοράσουν και να στραφούν σε κάποιο άλλο παρόμοιο. Επίσης, η προώθηση είναι ζωτικής σημασίας για να ενημερώσουμε τους πελάτες ότι το προϊόν υπάρχει και πρέπει να δείχνουμε τα οφέλη του. Επιπλέον, το προϊόν πρέπει να είναι διαθέσιμο στους χώρους που επισκέπτονται οι πελάτες για τις αγορές τους. Επομένως, όλα τα 4Ps είναι εξαιρετικά συνδεδεμένα.


Είναι πρακτικά αδύνατο για ένα προϊόν να στοχεύει όλους τους πελάτες, καθώς δεν μπορεί να απευθυνθεί σε όλους, έτσι οι υπεύθυνοι μάρκετινγκ προσπαθούν να ορίσουν την ομάδα-στόχο ή τις ομάδες-στόχους. Αυτό σημαίνει ότι εστιάζουν στους πελάτες που χρειάζονται το προϊόν και τους κατηγοριοποιούν σε διαφορετικά τμήματα (όλοι οι πελάτες δεν είναι ίδιοι). Υπάρχουν πολλές βάσεις τμηματοποίησης της αγοράς όπως γεωγραφικά χαρακτηριστικά, δημογραφικά στοιχεία και ο τρόπος ζωής. Η τμηματοποίηση με βάση τα δημογραφικά χαρακτηριστικά λαμβάνει υπ’όψιν πτυχές όπως το φύλο, την ηλικία, το εισόδημα, το επίπεδο μόρφωσης και την οικογενειακή κατάσταση. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται οι ομάδες-στόχοι και σχεδιάζονται συγκεκριμένα μίγματα μάρκετινγκ (4Ps) προκειμένου να ικανοποιηθούν οι προσαρμοσμένες ανάγκες τους.


Το προϊόν είναι σίγουρα ένας βασικός παράγοντας που συμβάλλει στην επιτυχία μιας επιχείρησης. Οι επιχειρηματίες πρέπει να γνωστοποιούν τις σημαντικότερες διαστάσεις του προϊόντος στο επιλεγμένο κοινό. Πρέπει να καθορίσουν μια πρόταση αξίας η οποία περιλαμβάνει τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει το προϊόν σε μια συγκεκριμένη ομάδα-στόχο. Για παράδειγμα, ορισμένοι θεωρούν τη χαμηλή τιμή ως βασικό παράγοντα τις αγορές τους, ενώ άλλοι δίνουν προσοχή στην υψηλή ποιότητα και δεν ενδιαφέρονται τόσο για την τιμή. Τα προϊόντα πρέπει να παρουσιάζονται ως μοναδικά με μια ανταγωνιστική εικόνα (τοποθέτηση) για να επιτευχθεί μια ισχυρή μάρκα. Ένα ισχυρό εμπορικό σήμα συνδέεται με συγκεκριμένα οφέλη και αναγνωρίσιμο λογότυπο. Η τοποθέτηση του προϊόντος και η στόχευση θεωρούνται από ορισμένους ειδικούς ως οι σημαντικότερες πτυχές του μάρκετινγκ – αφορούν τί θα προσφέρει το προϊόν και σε ποιον.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου