Προώθηση και διαφήμιση στο διαδίκτυο!
Εδώ
και πολλά χρόνια οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τη διαφήμιση ως ένα μέσο
προώθησης των προϊόντων τους.. Αυτό που
άλλαξε όμως με τη πάροδο των χρόνων ήταν
ο τρόπος που επιλέγουν οι επιχειρήσεις να διαφημιστούν.
Ο κυρίαρχος τρόπος πριν από αρκετά χρόνια ήταν
μέσω μιας εφημερίδας. Στην εφημερίδα μπορούσε κάποιος να τοποθετήσει μια
διαφήμιση, ένα τίτλο και ένα κειμενάκι ή ακόμη να αγοράσει και ένα μεγαλύτερο
πλαίσιο. Όσο μεγαλύτερο χώρο είχε μια διαφήμιση τόσο μεγάλωνε και το κόστος. Το
κόστος δηλαδή, εξαρτιόταν από το χώρο που καταλάμβανε μια διαφήμιση στις
σελίδες των εφημερίδων. Αυτό το μέσο της διαφήμισης, δυστυχώς δε παρείχε τη
δυνατότητα να παρακολουθήσει κάποιος την απόδοσή της.
Λίγα
χρόνια αργότερα, τη θέση των σελίδων των εφημερίδων πήραν οι ραδιοφωνικοί
σταθμοί με τη δημιουργία διάφορων σποτ. Το κόστος αυτών των σποτ εξαρτιόταν από
τη διάρκειά τους. Σε σχέση με την εφημερίδα, τα σποτ αποτελούσαν καλύτερο και
πιο αποδοτικό μέσο διαφήμισης γιατί προβάλλονταν πολλές φορές στη διάρκεια της
ημέρας και όχι μια φορά όπως στην εφημερίδα. Και πάλι όμως, η απόδοσή τους δε
μπορούσε να μετρηθεί και ήταν αβέβαιη.
Στη
συνέχεια, με την επανάσταση της τηλεόρασης δημιουργούνται πολύ περισσότερες
διαφημίσεις με ήχο, εικόνα, σενάριο και ηθοποιούς. Δημιουργείται δηλαδή μια
μικρή ιστορία για κάθε προϊόν που θέλει η επιχείρηση να προωθήσει. Και σε αυτή
τη περίπτωση όμως, η παρακολούθηση της απόδοσής και αυτού του τρόπου
διαφήμισης δεν είναι εφικτή.
Τώρα
όμως, τα τελευταία χρόνια υπάρχει το διαδίκτυο. Το διαδίκτυο μας δίνει αυτό που
μας έδιναν όλοι οι άλλοι παραδοσιακοί τρόποι διαφήμισης. Στο διαδίκτυο μπορούμε
να κάνουμε τα πάντα αλλά το καλύτερο είναι ότι μπορούμε να παρακολουθήσουμε και
να μετρήσουμε την απόδοση της κάθε διαφήμισης. Υπάρχουν πάρα πολλές αναλύσεις,
οι οποίες προσφέρονται δωρεάν μέσω διάφορων υπηρεσιών και μπορούν να μετρήσουν
πόσοι είδαν τη διαφήμιση, ποιοι είδαν τη διαφήμιση, που, ποιος και πότε έκανε
κλικ στη διαφήμιση, αν του άρεσε η διαφήμιση, αν αγόρασε από τη διαφήμιση κ.α..
Η διαφήμιση σε μηχανές αναζήτησης είναι ένας αποτελεσματικός και εξαιρετικά
εστιασμένος τρόπος διαφήμισης. Επίσης, ένας άλλος τρόπος διαφήμισης και πολύ
γνωστός στις μέρες μας είναι να δοκιμάσουμε διάφορες διαφημιστικές καμπάνιες
για κάποιο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να κρατήσουμε αυτές που αποδίδουν
και να αποσύρουμε τις αδύναμες.
Αν και οι τρόποι διαφήμισης
έχουν αλλάξει, οι κανόνες παραμένουν σταθεροί. Οι κανόνες μας θυμίζουν τον
πρώτο τρόπο διαφήμισης, την εφημερίδα. Αν αναλογιστούμε τους γρήγορους ρυθμούς
της καθημερινότητας και το πόσο πολυάσχολος είναι ο άνθρωπος για να μπορέσει να
εξασφαλίσει την επιβίωσή του και της οικογένειάς του, μια διαφήμιση για να
αποδώσει και να είναι πετυχημένη πρέπει να μην τον κουράζει. Δηλαδή, ο τίτλος
μια διαφήμισης πρέπει να είναι συναρπαστικός ενώ η περιγραφή συνοπτική αλλά με
πολύτιμες πληροφορίες.
Η
παράδοση των αγαθών αποτελεί την επόμενη τεράστια εξέλιξη. Στις μέρες μας τα
προϊόντα μεταφέρονται μέσω γη, αέρα, θάλασσα και ταχύτατων μεταφορικών μέσων,
όπως και μέσω ηλεκτρονικής μορφής, δηλαδή , μέσω διαδικτύου. Ο τρόπος που τα πράγματα κυλούν στις μέρες
μας, μετέτρεψε τον άνθρωπο σε μια πολυάσχολη μηχανή. Αυτός ο λίγος χρόνος που
έχει ο άνθρωπος στην καθημερινότητά του για να ενημερωθεί αλλά και αποφασίσει ακόμη
και τις αγορές του πρέπει να αξιοποιηθεί με το καλύτερο δυνατό τρόπο. Το
διαδίκτυο είναι ένα αναμφισβήτητα ένα τεράστιο πεδίο προώθησης και διαφήμισης
υπηρεσιών και προϊόντων. Αυτό επιβεβαιώνεται από τη ποσότητα της πληροφορίας
που διακινείται σε αυτό αλλά και το πλήθος των ανθρώπων που την αναζητά. Οι
άνθρωποι όλο και περισσότερο ψωνίζουν μέσω διαδικτύου. Κάνουν τις παραγγελίες
τους σε πραγματικό χρόνο από παντού και οπουδήποτε. Γι ‘ αυτό το λόγο έχει
βελτιωθεί και η άμεση παράδοση και μετακίνηση των προϊόντων.
Αν
ενώσουμε τη διαφήμιση μέσω διαδικτύου αλλά και την άμεση ανταπόκριση, θα
μπορέσουμε να παρακολουθήσουμε και την απόδοση σε πραγματικό χρόνο. Αυτό που
προσφέρει πλέον το διαδίκτυο στο χώρο του μάρκετινγκ και του εμπορίου, έχει
εξολοθρεύσει το πλέον παραδοσιακό τρόπο αγοραπωλησιών. Τέλος, όλων των ειδών οι
επιχειρήσεις, ακόμη και οι πολύ μικρές έχουν ιστοσελίδα που μπορεί κάποιος να
κάνει τις αγορές του.
Οι
ευκαιρίες για όλων των ειδών τι επιχειρήσεις, μικρές ή μεγάλες είναι τεράστιες
αρκεί να υπάρχει η σωστή ενημέρωση για το πώς πρέπει να ξεκινήσει μια
επιχείρηση. Η προσαρμογή είναι δύσκολη και γι΄ αυτό πολλοί επιχειρηματίες την
απορρίπτουν, γιατί φοβούνται τη τεχνολογία, επειδή δεν την γνωρίζουν. Αυτό που
πρέπει να κάνει ο κάθε επιχειρηματίας ξεχωριστά , λοιπόν, είναι να δεχτεί το internet marketing και να λάβει τις απαραίτητες γνώσεις από
ειδικούς και την κατάλληλη βοήθεια για να δημιουργήσει μια δυναμική παρουσία
της επιχείρησής του μέσω διαδικτύου.
πολύ καλό το άρθρο!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ενδιαφέρουσα η προσέγιση! Η διαφήμιση έχει πραγματκά αλλάξει μορφή τα τελευταία χρόνια και το διαδίκτυο τείνει να γίνει το σημαντικότερο μέσο για την προβολή των επιχειρήσεων!
ΑπάντησηΔιαγραφή