Hot!

Ό,τι πρέπει να γνωρίζει κάθε επιχειρηματίας για την προώθηση και προβολή της δουλειάς του (1ο Μέρος) - Βασικές αρχές του μάρκετινγκ

Η προβολή και προώθηση της δουλειάς κάθε επιχειρηματία είναι απαραίτητη για να αποκτήσει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, αυξάνοντας το πελατολόγιο και φυσικά τα κέρδη του. Για αυτό το λόγο θεωρούμε ότι πρέπει να γνωρίζετε τις βασικές αρχές που έχουν να κάνουν με την προώθηση και το μάρκετινγκ, για να μπορέσετε να οργανώσετε και σωστά τις απαιτούμενες διαδικασίες. Αυτός είναι και ο κύριος στόχος του άρθρου: Να σας εξοικειώσει με το μάρκετινγκ για αύξηση της φήμης που χρειάζεται κάθε επαγγελματίας στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον. 

Ένας βασικός ορισμός του μάρκετινγκ είναι ο εξής: Το μάρκετινγκ αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα εταιρικών δραστηριοτήτων που επικεντρώνονται στον προγραμματισμό, την τιμολόγηση, την προώθηση και τη διανομή των προϊόντων/υπηρεσιών, με κύριο στόχο την ικανοποίηση των αναγκών των υπάρχοντων αλλά και δυνητικών πελατών. Η ικανοποίηση των αναγκών είναι ένα από τα βασικά στοιχεία του μάρκετινγκ γιατί χωρίς να εξασφαλίζεται αυτό, σίγουρα θα χάσετε τους πελάτες σας στο μέλλον. Ο παραπάνω ορισμός φέρνει στην επιφάνεια και τα βασικά στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ, γνωστά ως 4Ps:

Προϊόν – Πρόκειται για το προϊόν / υπηρεσία που προσφέρει η επιχείρηση, συμπεριλαμβάνοντας τα τεχνικά και συμβολικά χαρακτηριστικά του.

Τιμή – Η τιμή αφορά το κόστος που απαιτείται για να αγοράσει ένας πελάτης το προϊόν, τις εκπτώσεις που γίνονται κατά καιρούς αλλά και τους τρόπους πληρωμής.

Διανομή – Αφορά το να βρίσκεται το προϊόν στο σημείο που διευκολύνει τον πελάτη για να το αγοράσει, πρόκειται δηλαδή για τη διαθεσιμότητα του προϊόντος.

Προώθηση – Έχει ως κύριο στόχο να κάνει το προϊόν/υπηρεσία γνωστό στο ευρύ κοινό με διάφορα εργαλεία όπως δωρεάν δείγματα, διαφημίσεις, εκπτώσεις, χορηγίες και δημόσιες σχέσεις. Αξίζει εδώ να σημειωθούν οι 3 κύριοι στόχοι της προώθησης: Ενημέρωση για νέο προϊόν, πειθώ για αγορά, υπενθύμιση ενός παλιού προϊόντος.

Τα παραπάνω στοιχεία συνδέονται σημαντικά μεταξύ τους. Ένα πολύ καλό προϊόν δεν είναι αρκετό για να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις σας. Εάν για παράδειγμα, το προϊόν είναι ακριβό για εκείνους που το χρειάζονται, πιθανότατα θα στραφούν σε κάτι άλλο παρεμφερές, εφόσον υπάρχει. Η προώθηση είναι επίσης απαραίτητη ώστε να γίνει γνωστό το προϊόν / υπηρεσία και να τονιστούν τα οφέλη του. Ακόμα, πρέπει να είναι διαθέσιμο εκεί που το θέλει ο πελάτης, τη στιγμή που το θέλει. Μπορούμε να δούμε λοιπόν ότι η επιτυχία στηρίζεται στη σωστή αλληλεπίδραση πολλών πραγμάτων.

Είναι πρακτικά αδύνατο κάποιο προϊόν ή υπηρεσία να μπορεί να ικανοποιήσει όλους τους ανθρώπους, για αυτό και θα πρέπει να υπάρξει σαφής προσδιορισμός του κοινού – στόχου στο οποίο θα απευθυνθεί πριν τη δημιουργία του. Αυτό σημαίνει ότι θα υπάρξει κατηγοριοποίηση του κοινού σε τμήματα ανάλογα με διάφορα χαρακτητιστικά όπως δημογραφικά, γεωγραφικά ή και τρόπου ζωής. Έπειτα θα επιλεχθεί ένα ή και παραπάνω τμήματα από αυτά, που έχουν περιθώρια κέρδους για την επιχείρηση και φυσικά χρειάζονται όντως το προϊόν (δηλαδή ικανοποιεί τις ανάγκες τους). Η δημογραφική τμηματοποίηση για παράδειγμα, λαμβάνει υπόψη πτυχές όπως το φύλο, η ηλικία, το εισόδημα, η εκπαίδευση και η οικογενειακή κατάσταση.

Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε ότι οι πελάτες αγοράζουν οφέλη. Δεν κοιτάζουν δηλαδή τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά πως αυτά θα τους βοηθήσουν πρακτικά. Θα πρεπει να υπάρχει ταύτιση μεταξύ των ωφελειών που προβάλει η επιχείρηση και των αναγκών του επιλεγμένου κοινού-στόχου. Πρέπει λοιπόν να ξεκαθαρίσετε τη δική σας πρόταση αξίας - τα οφέλη που το προϊόν έχει να προσφέρει στη συγκεκριμένη ομάδα-στόχο. Για παράδειγμα, κάποιοι κρίνουν τα προϊόντα ανάλογα με την χαμηλή τιμή ενώ άλλοι νοιάζονται περισσότερο για την ποιότητα, αδιαφορώντας αν θα πληρώσουν κάτι παραπάνω. Αφού έχετε εντοπίσει τα οφέλη, θα πρέπει να προετοιμάσετε το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα σε συνδυασμό με τον καθορισμό ενός ισχυρού εμπορικού σήματος – λογότυπου. Με αυτόν τον τρόπο θα ενισχύσετε το brand σας και φυσικά τη θέση σας στην αγορά!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου