Hot!

(2ο Μέρος) Ό,τι πρέπει να γνωρίζει κάθε επιχειρηματίας για την προώθηση και προβολή της δουλειάς του - Βασικές αρχές του μάρκετινγκ

Στο πρώτο μέρος, ασχοληθήκαμε με την έννοια του μάρκετινγκ, τα 4 στοιχεία του μίγματος μάρκετινγκ, τη σημασία του κοινού-στόχου και των ωφελειών για τους πελάτες. Στο σημερινό άρθρο θα συνεχίσουμε να αναλύουμε τις βασικές πτυχές του μάρκετινγκ τις οποίες πρέπει να γνωρίζει κάθε επιχειρηματίας, έτσι ώστε να μπορέσει να προχωρήσει την επιχείρηση του ένα βήμα πιο πέρα. Η προβολή αποτελεί πολύ σημαντικό κομμάτι για κάθε επιχείρηση με σκοπό τη διεύρυνση του πελατολογίου και την αύξηση της φήμης.

Η έρευνα αγοράς είναι απαραίτητη όταν θέλουμε να εισάγουμε ένα προϊόν ή υπηρεσία σε κάποια αγορά. Μόνο με την έρευνα θα μπορέσει ο επιχειρηματίας να εντοπίσει το κατάλληλο κοινό-στόχο και να καθορίσει την τοποθέτηση – τη διαφορετικότητα δηλαδή του προϊόντος/υπηρεσίας του από τον ανταγωνισμό. Το ένστικτο δεν είναι αρκετό. Χρειάζονται αποδείξεις για το τί λειτουργεί καλά σε μια αγορά. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί με έρευνα και μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Η έρευνα μάρκετινγκ λοιπόν είναι απαραίτητη για να ανακαλύψουμε την κατάλληλη αγορά για ένα προϊόν, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και προτιμήσεις των ομάδων - στόχων. Έρευνα μάρκετινγκ θα πρέπει να διεξαχθεί για κάθε ένα από τα 4Ps. Για παράδειγμα, η έρευνα σχετικά με το προϊόν μπορεί να αποκαλύψει τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που οι πελάτες επιθυμούν. Η έρευνα όσον αφορά την τιμολόγηση μπορεί να αντικατοπτρίσει τη σωστή τιμή για τους επιλεγμένους πελάτες. Η έρευνα σχετικά με την προώθηση μπορεί να διευκρινίσει τα καταλληλότερα εργαλεία προώθησης και τέλος η έρευνα για τα δίκτυα διανομής μπορεί να δείξει ποια σημεία πώλησης είναι πιο αποτελεσματικά.

Η έρευνα μπορεί να προσδιορίσει αρκετά όσον αφορά τη συμπεριφορά των καταναλωτών, η οποία σχετίζεται με όλους εκείνους τους παράγοντες που συμβάλλουν στην απόφαση για αγορά καθώς και τον τρόπο που ένα προϊόν χρησιμοποιείται όταν αγοράζεται. Σε γενικές γραμμές, η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει να κάνει με ό,τι σχετίζεται με την κατανάλωση. Η κατανάλωση χωρίζεται σε τρία διαφορετικά στάδια. Το πρώτο είναι το στάδιο πριν από την αγορά και αφορά την αναγνώριση ανάγκης από τον καταναλωτή και την αξιολόγηση των διαφόρων προϊόντων που μπορούν να την ικανοποιήσουν. Το δεύτερο στάδιο αφορά την αγορά, για παράδειγμα, πού λαμβάνει χώρα, πότε, σε ποια τιμή και ποσότητα. Το τελικό στάδιο περιλαμβάνει ό,τι συμβαίνει μετά την αγορά, όπως την αξιολόγηση μεταξύ της πραγματικής και της αναμενόμενης ικανοποίησης του καταναλωτή ή την αποθήκευση του προϊόντος για μελλοντική χρήση. Όλα αυτά αποτελούν βασικά στοιχεία που χρειάζεται ο επιχειρηματίας για να κατανοήσει καλύτερα τους πελάτες του.



Μια σημαντική πτυχή του προϊόντος είναι η χρησιμότητα που προσφέρει στους καταναλωτές. Η χρησιμότητα είναι η αξία ή καλύτερα το όφελος που ένας καταναλωτής αποκομίζει από την κατανάλωση ενός προϊόντος. Εάν η χρησιμότητα ξεπερνάει το κόστος της αγοράς από άποψη χρημάτων, χρόνου και απόστασης, τότε ο στοχευμένος καταναλωτής θα οδηγηθεί στην αγορά του προϊόντος. Σε γενικές γραμμές, εάν το σωστό προϊόν προσφέρεται στη σωστή τιμή, τόπο και χρόνο, σε συνδυασμό με δυναμική προώθηση και προβολή, οι υψηλές πωλήσεις είναι εγγυημένες.



4TY.GR – Βρισκόμαστε δίπλα στους πελάτες μας και απαντάμε σε όλες τις απορίες σας σχετικά με τον κλάδο της προβολής!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου