Hot!

Η σημασία των ιστοριών στις διαφημίσεις!

Οι διαφημίσεις αποτελούν ένα σημαντικό κομμάτι του μάρκετινγκ για την προώθηση του προϊόντος
ή της υπηρεσίας της επιχείρησης! Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι διαφημίσεων που δημιουργούν συναισθήματα και επιθυμίες. Οι διαφημίσεις μπορεί να είναι αστείες ή και στενάχωρες. Οι διαφημίσεις με την μεγαλύτερη επιρροή είναι εκείνες που έχουν να πουν μια ιστορία!


Η αφήγηση μιας ιστορίας στη διαφήμιση είναι μια σημαντική τεχνική για να προσελκυστεί  η προσοχή και το ενδιαφέρον, η δημιουργία επιθυμίας και τελικά η παρακίνηση για δράση από τον πελάτη (Μοντέλο AIDA - ATTENTION, INTEREST, DESIRE, ACTION). Μια ιστορία με αρχή, μέση, κορύφωση και τέλος μπορεί να ενεργοποιήσει όλα τα παραπάνω και να προκαλέσει έντονη συζήτηση από στόμα σε στόμα. Οι ιστορίες είναι σε θέση να δημιουργήσουν έντονα συναισθήματα, δεδομένου ότι οι άνθρωποι μπορούν να αναγνωρίσουν τον εαυτό τους και να επηρεαστούν από την ιστορία. Πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις και εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες, χρησιμοποιούν έντονες ιστορίες στις διαφημίσεις τους για να δημιουργήσουν έντονη συζήτηση (buzz).

Ας αναλύσουμε λίγο το μοντέλο AIDA. Στο πρώτο στάδιο, το διαφημιστικό μήνυμα πρέπει να προσελκύσει την προσοχή του κοινού, έτσι ώστε οι θεατές να συνεχίσουν να βλέπουν τη διαφήμιση. Η διαφήμιση πρέπει να έχει λοιπόν κάτι το ιδιαίτερο στην αρχή που θα εντυπωσιάσει τους θεατές. Για παράδειγμα θα έχετε δει στις διαφημίσεις στο YouTube που αφήνουν 5 χρόνια χωρίς να μπορείτε να κάνετε παράλειψη στη διαφήμιση και μετά σας δίνουν το δικαίωμα να τη διακόψετε. Καταλαβαίνετε πόσο σημαντικά είναι αυτά τα δευτερόλεπτα έτσι ώστε να σας κρατήσει και να μην την παραλείψετε.

Μετά την αρχική προσοχή, η διαφήμιση θα πρέπει να κρατήσει το ενδιαφέρον των θεατών για να συνεχίσουν να παρακολουθούν μέχρι το τέλος. Και πάλι, το μήνυμα πρέπει να είναι δημιουργικό με μια συναρπαστική ιστορία να ξετυλίγεται. 

Αν η διαφήμιση σας έχει καταφέρει να κρατήσει το ενδιαφέρον των θεατών, τότε φτάνετε στο τρίτο στάδιο, κατά το οποίο δημιουργείται η επιθυμία στους καταναλωτές να αγοράσουν το διαφημιζόμενο προϊόν / υπηρεσία. Σε αυτό το στάδιο, οι διαφημιστές προσπαθούν να πείσουν τους θεατές ότι το προϊόν θα είναι χρήσιμο και θα τους ωφελήσει (όχι μόνο υλικά αλλά και  άλλα οφέλη που θα κερδίσουν). Για παράδειγμα, ένα συγκεκριμένο σακάκι μπορεί να είναι ζεστό, αλλά και το εμπορικό σήμα και η επιθυμία να δείχνει κάποιος κομψός, είναι λόγοι για κάποιον να το θέλει. Η παροχή ισχυρών και σαφών ωφελειών στους καταναλωτές αποτελεί ίσως τον σημαντικότερο παράγοντα επιτυχίας, να ξέρουν δηλαδή τί έχουν να κερδίσουν.

Το τελευταίο στάδιο είναι η δράση. Αν το μήνυμα έχει περάσει με επιτυχία τις τρεις προηγούμενες φάσεις, τότε οι θεατές είναι έτοιμοι να μετατραπούν σε πελάτες. Αν φτάσουμε σε αυτό το στάδιο, οι θεατές θα ενδιαφερθούν για τα προϊόντα και την επιχείρηση γενικότερα και ίσως τα ψάξουν.
 
Πώς μπορεί μια ιστορία να είναι επιτυχημένη;

Σε μια ιστορία, πρέπει να υπάρχει αρχή, μέση και τέλος ώστε να προσελκύσει την προσοχή. Γενικότερα, καλό είναι να υπάρχει μια όμορφη ροή της ιστορίας, όταν ξαφνικά συμβαίνει κάτι, συνήθως αρνητικό, χαλώντας την ισορροπία. Έτσι, δημιουργείται στον θεατή η επιθυμία να αλλάξει την κατάσταση και να την επαναφέρει στην προηγούμενη. Στη συνέχεια, υπάρχει μια πρόσκληση για δράση που θα οδηγήσει κατά πάσα πιθανότητα σε μια ενέργεια από τους θεατές. Αυτό είναι το πρότυπο για μια επιτυχημένη διαφήμιση που οδηγεί σε δράση, και πολλές Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις το έχουν συνειδητοποιήσει αυτό, καταφεύγοντας σε άκρως συναισθηματικές διαφημιστικές καμπάνιες.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου