Hot!

ΕΝΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ!

Λόγω της οικονομικής κρίσης όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες προσπαθούν να βρουν τρόπους για να βελτιώσουν την κερδοφορία τους. Για αυτό το λόγο η τελευταία τάση του μάρκετινγκ παγκοσμίως είναι οι επενδύσεις σε θέματα που αφορούν τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη σε κάθε πτυχή. Η απλή ικανοποίηση των πελατών δεν αρκεί πλέον καθώς το περιβάλλον είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό. Κάθε επιχείρηση χρειάζεται να ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές για αυτό και θεωρείται ότι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να προσδώσετε την μέγιστη αξία στον πελάτη είναι να συνδεθείτε μαζί τους σε συναισθηματικό επίπεδο – όχι απλά να ικανοποιηθούν από την πώληση. Χρειάζεται να ικανοποιήσετε βαθύτερα κίνητρα, επιθυμίες και συναισθηματικές ανάγκες - όχι τόσο υλικές. Θα πρέπει να καταφέρετε να επιτύχετε συναισθηματικούς δεσμούς με τους πελάτες και να καταλάβετε τα συναισθηματικά κίνητρα που καθοδηγούν τη συμπεριφορά των πελατών της επιχείρησης σας.

Σας παρουσιάζουμε παρακάτω ορισμένα συναισθηματικά (βαθύτερα) κίνητρα που καθοδηγούν στην αγορά προϊόντων-υπηρεσιών:

- Να ξεχωρίσει κάποιος από το πλήθος
- Να βελτιώνει συνεχώς τον εαυτό του
- Να αισθάνεται ασφαλής
- Να αισθάνεται ότι ανήκει κάπου
- Να αισθάνεται ευτυχισμένος
- Να νιώθει καλά χωρίς άγχος
- Να νιώθει ότι έχει επιτύχει στη ζωή

Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει παγκοσμίως φαίνεται πως οι συναισθηματικά συνδεδεμένοι πελάτες με μια επιχείρηση είναι περισσότερο από δύο φορές πολυτιμότεροι ακόμα και από τους εξαιρετικά ικανοποιημένους πελάτες. Οι συναισθηματικά συνδεδεμένοι πελάτες με την μάρκα θα αγοράσουν περισσότερα προϊόντα/υπηρεσίες, θα επαναλάβουν τις αγορές τους και φυσικά θα μιλήσουν θετικά για εσάς σε φίλους και γνωστούς. Έτσι λοιπόν μπορείτε να αυξήσετε σαφώς την κερδοφορία της επιχείρησης.

Πώς μπορείτε όμως να καταλάβετε τί είναι αυτό που μπορεί να παρακινήσει τους πελάτες σας συναισθηματικά, τί είναι δηλαδή αυτό που χρειάζονται για να αποκτήσουν ένα πιο στενό σύνδεσμο με την επιχείρηση σας; Αυτό μπορείτε να το κατανοήσετε από τους ίδιους τους πελάτες με ερωτηματολόγια κατανοώντας τα πιο βαθιά κίνητρα-ανάγκες που τους ικανοποιούν και από τους πωλητές σας που έρχονται σε άμεση επαφή μαζί τους και ακούν θετικά σχόλια ή παράπονα. Οι μεγαλύτερες εταιρίες μπορούν να αναπτύξουν ένα εσωτερικό σύστημα όπου μπορούν να βρουν με στατιστικά στοιχεία το τί είναι αυτό που τους παρακινεί βαθύτερα, πέρα από τα υλικά χαρακτηριστικά του προϊόντος/υπηρεσίας. Έχοντας κατανοήσει τα συναισθηματικά κίνητρα τους μπορείτε να τα εισάγετε σε διάφορα στάδια της εμπειρίας του πελάτη για να προσφέρετε αποτέλεσμα που δεν μπορούν να το επιτύχουν οι ανταγωνιστές σας. Πρέπει να κερδίσετε τα μυαλό και την καρδιά των πελατών σας!



Πώς να επιτύχετε τα καλύτερα αποτελέσματα; Διαμορφώστε την προσωπικότητα της επιχείρησης σας στην ιστοσελίδα, τα social media και τις διαφημίσεις σας, προβάλλοντας σημαντικά ότι μπορείτε να ικανοποιήσετε τα συναισθηματικά κίνητρα που θέλουν οι πελάτες τους οποίους στοχεύετε. Δημιουργήστε μία διαφήμιση που προκαλεί συναισθήματα και δεν προβάλλει μόνο τα υλικά πλεονεκτήματα των προϊόντων. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει η επιχείρηση σας να αποτυπωθεί καλύτερα στο μυαλό των καταναλωτών. Οι πελάτες σε όλη τη διάρκεια της πώλησης ή της παραμονής τους στο κατάστημα πρέπει να νιώθουν ότι είναι η νο.1 προτεραιόητα για εσάς και ότι μπορείτε να τους παρέχετε ό,τι χρειάζονται εκείνη τη στιγμή.

Για παράδειγμα, οι υπεύθυνοι ενός σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό παρατήρησαν πώς το επισκέπτονται πολλοί γονείς με παιδιά, για αυτό το λόγο αποφάσισαν να προσφέρουν μπαλόνια στα παιδιά στην είσοδο του μάρκετ για να τα κρατούν απασχολημένα κατά τη διάρκεια των αγορών των γονιών τους. Αντίστοιχα, σε μια καφετέρια παρατήρησαν πως πήγαιναν αρκετοί για καφέ με το σκύλο τους για τη βόλτα τους και έτσι αποφάσισαν να έχουν και ένα μπολ με νερό για το κάθε σκύλο, ικανοποιώντας με αυτόν τον τρόπο τους ιδιοκτήτες τους. Προσπαθήστε λοιπόν να πάτε την εμπειρία που προσφέρετε στους πελάτες σας ένα βήμα πιο πέρα και σίγουρα αυτό θα εκτιμηθεί από τους υπάρχοντες πελάτες σας και θα ακουστεί σε πολλούς άλλους.

Η παροχή των κατάλληλων συναισθηματικών κινήτρων και ο συναισθηματικός σύνδεσμος της επιχείρησης με τους πελάτες σας μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές σας και να αυξήσετε την κερδοφορία σας. Φαίνεται πως το συναισθηματικό δέσιμο αποτελεί πλέον το νέο κλειδί επιτυχίας για μια επιχείρηση!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου