Hot!

Το μάρκετινγκ σχέσεων! Αναπτύξτε τέλειες σχέσεις με τους πελάτες σας!


Το Μάρκετινγκ Σχέσεων αποτελεί μια σημαντική τάση στον τομέα του μάρκετινγκ, που δίνει έμφαση στις σχέσεις με τους πελάτες. Πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή που επικεντρώνεται στην αφοσίωση των πελατών και το κτίσιμο μακροχρόνιων σχέσεων μαζί τους. Αυτές οι ισχυρές συνδέσεις θεωρούνται υψίστης σημασίας καθώς είναι αποδεδειγμένο ότι η διατήρηση πελατών είναι πολύ πιο αποδοτική από ό, τι η προσέλκυση νέων πελατών. Αυτός ο τύπος μάρκετινγκ εστιάζει στην ικανοποίηση των πελατών παρά στις άμεσες πωλήσεις. Το μάρκετινγκ σχέσεων βασίζεται στην εμπιστοσύνη μεταξύ των συνεργατών (ο πελάτης θεωρείται συνεργάτης που ωφελεί την εταιρεία και το αντίστροφο).

Κύρια στοιχεία του Μάρκετινγκ Σχέσεων

Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο του μάρκετινγκ σχέσεων είναι το συναίσθημα. Όπως συμβαίνει με τις ανθρώπινες σχέσεις, είναι σημαντικό να αυξηθούν τα συναισθήματα, κυρίως τα θετικά, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένας δεσμός με τον πελάτη.

Ένα άλλο βασικό στοιχείο του μάρκετινγκ σχέσεων είναι η επικοινωνία, εκείνη που εκτείνεται πέρα από τα μηνύματα διαφήμισης και προώθησης. Οι επαγγελματίες αναζητούν τώρα αλληλεπιδράσεις με τον πελάτη. Τα εργαλεία μάρκετινγκ όπως η βελτιστοποίηση αναζήτησης, το στρατηγικό περιεχόμενο, οι δημόσιες σχέσεις, τα κοινωνικά μέσα και οι εφαρμογές αποτελούν ουσιαστικά εργαλεία για να επιτύχουν οι επιχειρήσεις. Τα προφίλ των πελατών μπορούν να διατηρηθούν σε βάσεις δεδομένων ώστε να επιτευχθεί μια εξαιρετική σχέση συνεργασίας. Ως εκ τούτου, η εμπειρία που παρέχεται στους καταναλωτές σήμερα είναι πολύ πιο ολιστική και διαφοροποιημένη από αυτήν που προσφερόταν πριν από μερικά χρόνια. Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει συμβάλει πολύ στη δημοτικότητα του μάρκετινγκ σχέσεων.



Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων

Τα συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM) χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο από τις επιχειρήσεις, χρησιμοποιώντας προηγμένη τεχνολογία πληροφοριών. Το εμπλεκόμενο λογισμικό ενσωματώνει πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, όπως πωλήσεις, εξυπηρέτηση πελατών, παράπονα και τεχνική υποστήριξη. Με αυτόν τον τρόπο συγκεντρώνονται δεδομένα σχετικά με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες του κάθε πελάτη. Για παράδειγμα, οι κάρτες στα σούπερ μάρκετ χρησιμοποιούνται για να παρέχουν κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με το πόσο συχνά ο πελάτης αγοράζει, πότε, πόσα χρήματα ξοδεύει, τον τρόπο πληρωμής, την κατηγορία προϊόντων στην οποία ξοδεύει περισσότερο και άλλες πληροφορίες, επιτρέποντας στους επαγγελματίες να δημιουργήσουν ένα λεπτομερές προφίλ αγοραστή. Πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν τέτοια προφίλ για να προσφέρουν εξατομικευμένες προσφορές, πολύ στοχευμένες, ειδικά όταν κάποιος αγοράζει ηλεκτρονικά, για να αυξήσουν τις πωλήσεις προσφέροντας προϊόντα που πραγματικά ενδιαφέρουν έναν συγκεκριμένο πελάτη. Οι βάσεις δεδομένων είναι απαραίτητες για τις εταιρείες επιτρέποντας τη διατήρηση πλήρων προφίλ πελατών.

Έτσι, τα συστήματα CRM είναι αποτελεσματικά επειδή προσφέρουν χρήσιμα δεδομένα για εξατομικευμένες προσφορές, οδηγώντας σε ικανοποιημένους πελάτες. Χρησιμοποιούνται επίσης για μεγάλη επεξεργασία παραγγελιών και αιτημάτων και τη διαχείριση λογαριασμών με αποτέλεσμα τη βέλτιστη εξυπηρέτηση. Χρειάζεται πάντα βέβαια προσοχή στα προσωπικά δεδομένα και πλήρη ενημέρωση των πελατών πότε συγκεντρώνονται στοιχεία τους.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου