Hot!

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ (ΜΕΡΟΣ Β)

Σε συνέχεια του άρθρου της προηγούμενης εβδομάδας σας παρουσιάζουμε περισσότερα βασικά στοιχεία του μάρκετινγκ που κάθε επιχειρηματίας πρέπει να γνωρίζει. Για μια επιτυχημένη στρατηγική θα πρέπει πρώτα να διεξαχθεί έρευνα μάρκεινγκ. Με αυτόν τον τρόπο θα οριστεί σωστά ένα επιτυχημένο μείγμα μάρκετινγκ, η ομάδα στόχος και η τοποθέτηση καθώς το ένστικτο δεν αρκεί. Χρειάζονται στοιχεία και δεδομένα για το τί θα λειτουργήσει στην αγορά. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με έρευνα μάρκετινγκ και μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Η έρευνα μάρκετινγκ είναι απαραίτητη για να ανακαλύψετε τους καταλληλότερους τρόπους μάρκετινγκ ενός προϊόντος σύμφωνα με τις συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις της ομάδας ή ομάδων στόχων. Μπορεί να διεξαχθεί έρευνα μάρκετινγκ για κάθε ένα από τα 4Ps (Product, Price, Promotion, Place). Για παράδειγμα, η έρευνα σχετικά με το προϊόν μπορεί να αποκαλύψει τα ειδικά χαρακτηριστικά που χρειάζονται και ενδιαφέρουν τους πελάτες ενώ η έρευνα σχετικά με την τιμολόγηση μπορεί να απεικονίσει τη σωστή τιμή για τους επιλεγμένους πελάτες. Επιπλέον, η έρευνα σχετικά με την προώθηση μπορεί να διευκρινίσει τα καταλληλότερα εργαλεία προώθησης και η έρευνα σχετικά με τη διανομή μπορεί να δείξει ποια σημεία πώλησης είναι τα πιο αποτελεσματικά.



Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ εξετάζουν επίσης τη συμπεριφορά των καταναλωτών, η οποία περιλαμβάνει τους παράγοντες που συμβάλλουν στην απόφαση αγοράς και τον τρόπο με τον οποίο ένα προϊόν χρησιμοποιείται όταν αγοράζεται. Γενικά, η συμπεριφορά των καταναλωτών αφορά την κατανάλωση. Η κατανάλωση χωρίζεται σε τρία διαφορετικά στάδια. Το πρώτο περιλαμβάνει όλα όσα αφορούν το κομμάτι πριν από την αγορά όπως η αναγνώριση της ανάγκης από τον καταναλωτή και η αξιολόγηση των διαφόρων προϊόντων που μπορούν να την ικανοποιήσουν. Το δεύτερο στάδιο αφορά την αγορά, για παράδειγμα, πού συμβαίνει, πότε, σε ποια τιμή και ποσότητα. Το τελικό στάδιο περιλαμβάνει ό, τι συμβαίνει μετά την αγορά, όπως η αξιολόγηση μεταξύ της πραγματικής και της αναμενόμενης ικανοποίησης του καταναλωτή ή της αποθήκευσης για μεταγενέστερη χρήση. Όλα αυτά είναι βασικά στοιχεία που ένας υπεύθυνος μάρκετινγκ χρειάζεται για να κατανοήσει καλύτερα τους πελάτες του και ενδεχομένως να τμηματοποιήσει την αγορά με επιτυχία αναγνωρίζοντας διαφορετικούς τύπους πελατών.

Μια πολύ σημαντική πτυχή του προϊόντος που πρέπει να αναφερθεί είναι η χρησιμότητα που προσφέρει στους καταναλωτές. Η χρησιμότητα είναι το όφελος που αποκτά ο καταναλωτής από την κατανάλωση ενός προϊόντος και αν είναι υψηλότερο από το κόστος της αγοράς από άποψη χρημάτων, χρόνου και απόστασης, αυτός θα συνεχίσει να το αγοράζει. Συνολικά, αν το σωστό προϊόν προσφέρεται στη σωστή τιμή, τον τόπο και τον χρόνο μαζί με τη σωστή προώθηση, οι υψηλές πωλήσεις είναι εγγυημένες!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου